Idag är det slösöndag , inga måsten. Det är himla skönt, gör inte så mycket dom andra dagarna heller så...ha ha. 
Kom hem från sjukan igår äntligen, så är rätt nöjd. Har legat inne igen tyvärr, blev inlagd i måndags. Mailade med min läkare på morgonen då och sa att jag hade konstiga utslag över kroppen och i mun som gjorde fruktansvärt ont, mådde inte alls bra heller, hade inte sovit något på 4 dygn, inte kunnat dricka eller äta alls. Hade inga krafter kvar, så han skrev åk till akuten
NU.
Så jag åkte dit direkt, pappa fick köra bilen för jag var ingen bra chaufför, snurrig och helt väck i skallen. Blev inlagd efter massa prover på AVA. Där fick jag stanna i 2 dygn, sen blev jag inlagd på medicinavdelningen 1 dygn, därefter fick jag veta att jag hade herpesvirus/vattkoppor och inlagd på infektion istället isolerad och eget rum där jag fick antibiotika intravenöst mot herpesblåsorna i 48 timmar. Nu tar jag tabletter som jag ska ta i 10 dygn. Blåsorna är fortfarande kvar men nu börjar dom torka ut så jag smittar inte lika mycket nu, tar nog tid innan dom är helt borta. I onsdags var jag på hud och där tog dom biopsi på en blåsa så läkaren ringer mig nästa vecka och meddelar vad dom visade, men vi vet ju redan att det var herpesvirus pga höga doser av en medicin jag tar regelbundet. Var även extremt uttorkad när jag kom in till sjukhuset så fick vätskeersättning flera påsar i 2 dygn. Så det var tur att jag åkte in till sjukan som jag gjorde. Hade även väldigt nära en njursvikt sa läkaren. 
 
När ska jag få det lugnt i mitt liv egentligen ? Känns som jag aldrig kommer få andas ut och slippa elände och sjukhus . Alltid händer det något. Sen jag fick den där stomin så har det varit något problem i kroppen eller att värdena blir sämre och jag behöver sjukhusvård. Ärligt talat så börjar jag bli less och deprimerad på detta, var nära ett sammanbrott när jag låg inne denna gång, väldigt nära. 
Hur mycket ska jag behöva gå igenom . Det är alltid något nytt som händer, jag hinner inte få andas förrän det sker något nytt skit. Usch så less jag blir. Snart kommer jag få ett psykutbrott . 
Det är tur att sjukhuset finns men nu är det bara för mycket på kort tid.
 
Underbart att få vara hemma igen äntligen,  har saknat min vovve så det gjort ont i hjärtat och hon blev jätteglad när hon fick träffa mig igen efter en vecka, älskade snuttan. Nu lämnar hon inte mig en sekund . Hon följer mig överallt och ska ligga nära hela tiden. Hon vaktar mig så jag inte rymmer igen.
Idag har vi vart ute och gått en promenad ihop med mamma oxå, har ju legat i sängen hela veckan så är väldigt stel i kroppen så det gjorde ont i benen att gå, men behöver komma igång och få upp styrkan igen. Så får ta det lite sakta i min egen takt. 
Är sjukskriven till den 15 juni så jag hinner vila upp mig innan dess och bli starkare. Måste komma igång med sjukgymnastiken ordentligt igen nu, har blivit dåligt med den sen jag blev sjuk. Måste bli starkare innan jag börjar jobba igen 
 
Nu ska jag dricka kaffe och glo på tv en stund . 
 

Kommentera

Publiceras ej