Idag är det riktigt skitväder. Sitter här i mörkret hos mamma. Det har varit mörkt och tråkigt hela dagen, inget kul alls. Lika mörkt som på hösten fast det är försommar just nu. 
Idag har jag tagit det lugnt , målat naglarna, bytt stomi , slöat framför tv:n, druckit kaffe och plockat lite,  även ringt om en räkning som det blivit lite strul med men nu är det ordning på det igen. 
 
Nu i veckan som kommer har jag inget inbokat så det är skönt, börjar ju jobba igen på fredag då är sjukskrivningen slut. 
Jag hoppas det ska gå bra , är ju ett tag sen jag jobbade sist, det var ju i mitten på mars jag jobbade senast. Men det är skönt att jag bara jobbar en dag sen är det ju helg och ledigt så det känns bra . En mjukstart för mig. 
Men det ska nog gå bra, jag behöver ju inte jobba ihjäl mig precis, så det får bli lugnt. Ta det i min takt . Och mina kollegor vet ju hur jag mår så deras stöd har jag tack och lov. 
Känns faktiskt bra att dra igång igen för börjar bli knäpp av att gå hemma , man blir psykiskt instabil och nästan klättrar på väggarna. Nu har jag vart hemma sen i mars, den 12 mars började allt och nu är jag tillbaka och jobbar den 16 juni igen, har varit hemma i 3 månader, helt galet. 
 
Vill bara komma in i vardagen igen och leva mitt eget liv med Lady , styra i vår lägenhet, komma igång med träningen på gymmet, jobba och slippa sjukhus och sjukdomar. Vill bara få vara frisk och leva mitt liv. Vill inte vara beroende av andra, det är för tufft, det gör så ont att inte kunna ta hand om sig själv. 
 
Har ju vart inlagd igen, åkte in till akuten i fredags för mina värden var dåliga så infektionsläkaren sa åt mig att åka till akuten , och där var värdena ännu sämre än i onsdags så jag blev såklart inlagd åter igen på ava. Uttorkad igen, så fick dropp direkt , 2 påsar direkt. Kände mig inte alls dålig, men var trött och ont i kroppen. Njurvärdet var väldigt högt så dom ville inte släppa hem mig. Så det blev ett dygn på sjukhuset denna gång, den kortaste tid någonsin jag legat inne. Värdena var normala på lördagen så jag fick åka hem. Har fått mig utskällningar från den ena och den andra att när jag kommer hemmåste jag dricka ordentligt, 1,5 liter, 2 liter varje dag minst. Annars får jag hålla på såhär och åka in och ut från sjukhuset. Så nu har jag gjort ett schema så jag får i mig den mängd som jag ska varje dag. Måste verkligen skärpa mig nu. Även på jobbet måste jag dricka, där har jag flaskor så det ska jag nog klara och jag o mina kollegor brukar tjata på varandra att dricka.
 
I veckan som kommer måste jag ringa och boka tid för klippning. Nu ser mitt hår vildvuxet ut, ser förjävlig ut, ha ha, så måste fixa det innan jag börjar jobba så jag vågar visa mig för folk. Ska ringa direkt när jag vaknar imorgon. Måste ha en tid i veckan,  sen ska jag bleka håret när jag klippt mig och färga i silver eller om jag ska vara blond , vet inte än, men får se. Har beställt olika hårfärger på nätet så väljer någon utav dom tänkte jag. 
 
Nu ska jag dricka lite kaffe och glo på tv en stund ...
 

Kommentera

Publiceras ej