Sitter hemma hos mamma just nu. Har läst lite i min pocketbok. Älskar att läsa nu på sommaren. Riktigt avkopplande. Jag och mamma har beställt flera stycken pocketböcker som vi ska ha å läsa nu under sommaren och semestern.
Idag har jag storhandlat med pappsen inför helgen. Det var fullt med folk överallt, helt jävla kaos. Jag hatar att handla när det är så jävla mycket med folk. Och dom tar ingen hänsyn heller utan ska bara fram och roffa åt sig, en del är snälla och vänliga men dom flesta är fan helt hysteriska.
Var förbi en sväng på jobbet på förmiddagen och lämnade en flaska vin till vinlotteriet. Då höll dom på med att klä midsommarstången. Den blev riktigt fin när dom var klara.
Får se om man vinner något vin på lördag, kan ju alltid hoppas. Sen jag gick med i lotteriet har jag faktiskt vunnit nästan varannan gång. Så jag är nöjd. Men om jag vinner igen ska jag spara alla vinflaskor, kan ju vara bra å ha lite lager tills man fyller 30 år lixom. Om man ska ha lite fest eller så . Får se om jag å Daniel ska slå ihop våra födelsedagar och ha "60" års fest. Skulle vara roligt, men vi får se, vi ska hyra en lokal då och bjuda en hel drös med folk.
Imorn är det ju midsommarafton, jag skulle åkt iväg på fest utanför sörping , men blir inte så för jag har blivit så sårad av ett par vänner , så jag pallar inte. Så jävla sårad av deras ord, så vill inte se dom. Det gör för ont. Så jag ska fira med pappa och hundarna istället. Det blir en lugn dag helt enkelt. Käka lite färskpotatis och allt därtill, sen jordgubbar och grädde till efterrätt. Blir nog lite cider och ett par glas rosé vin till. Ska iaf inte häva i mig, jag börjar tröttna på alkohol nu efter fallet förra lördagen. Jag går ju bara sönder hela tiden.
 Gipset börjar jag bli trött på nu, det kliar och är i vägen, men nu sover jag som vanligt om nätterna igen så det är jag glad över. Värken börjar bli bättre så det är riktigt skönt. Ska ta bort gipset nästa torsdag när jag ska till arbetsterapeuten , då ska jag få en skena istället, så det ska bli riktigt skönt. Hoppas jag får börja köra bil igen då, för jag vill åka å hälsa på mina arbetskollegor nu i sommar.
Nu när jag är sjukskriven så går jag till arbetet 2 ggr i veckan ändå, jag fixar med alla listor och grejar i datorn. Så det känns bra att kunna göra lite nytta iallafall. Blir ju knäpp av att bara sitta hemma hela dagarna. Så nästa vecka ska jag dit igen.
 Har ringt till trygg hansa idag för olyckan, så jag får lite pengar utav dom. Alltid bra med lite extra pengar i kassan nu när man är sjukskriven och förlorar massor.
Nu ska jag öppna en cider , sen starta grillen .
 

Kommentera

Publiceras ej