Riktigt jävla skönt med semester. Idag vaknade jag runt kl.11. Då var stomipåsen rätt full så det var bara att gå upp på toa direkt. Har sovit rätt bra inatt, ligger på rygg hela nätterna, vågar inte ligga på sidan eller på magen för då vaknar jag och påsen läcker, så ligger jäkligt stilla på nätterna nu när jag har stomi. Är rätt tufft men vad ska man göra. Orkar inte gå upp varje natt pga denna jävla stomi, är rätt jävla trött på den just nu. Så mycket strul som det varit nu under flera veckor. Har varit på så dåligt humör och den förstör för mig mer än vanligt. Måste alltid vara uppmärksam och den hämmar verkligen mitt liv som fan. Ni vet inte hur jävla mycket den förstör för mig , blir tokig, har brytit ihop flera ggr.
Men idag på förmiddagen fick jag äntligen tag på min stomisköterska, så har fått en tid till henne imorgon kl 11, så det känns väldigt bra. Då ska hon få höra vad jag har gått igenom med denna skit. Hoppas hon verkligen kan hjälpa mig nu. Hitta någon bra lösning så jag slipper detta. Får aldrig någon lugn och ro annars.
 
Idag har jag och mamma vart på lundby och plockat jordgubbar, det blev en hel del, runt 6 liter. Vi ska göra lite sylt och sen blir det även till frukost, så himla gott med mjölk och socker såklart. Världens godaste frukost, iaf på sommaren och under semestern, det är lyx det.
Blir nog även lite jordgubbssalsa, yum. Man kan göra massa gott med dessa bär. Så underbart.
 
När vi kom hem från plockningen åkte vi hem till min lägenhet och fixade med tv-apparaterna , har ju fått min brors gamla tv, en samsung , 55-tum , så den är i vardagsrummet och min gamla grundig, 42:a sitter fast på väggen i sovrummet . Så nu är jag riktigt nöjd. Vi kopplade in alla kablar och gjorde ordning, så nu är det klart. Men bor ju inte hemma riktigt än eftersom det är så varmt i min lägenhet på sommaren . Men ska tillbaka någon dag och städa och ställa i ordning bänken, tänkte möblera om lite i vardagsrummet så tv:n står bra när man sitter i soffan. För just nu är det inget bra, vill inte behöva vrida på huvudet sen när jag väl ska se på tv. Men jag vet hur jag ska göra för att det ska bli bra. Hoppas det iallafall. Annars får jag köpa en ny tv-bänk, men jag hoppas att det blir bra ändå.
Alltid trevligt med ny tv lixom , det händer ju inte varje dag. Men jag kommer nog bli väldigt nöjd, för jag ser ju på tv rätt mycket när jag väl är hemma. Hoppas sommaren blir bättre och att vi får mer värme och solsken.
Jag vill ha värme och sol på min semester, hittills har det varit sisådär. Men man kan alltid hoppas.
 
På lördag drar jag, mor och Lady till Öland en vecka, vi ska till mörbylånga och hyra en stuga, det ska bli riktigt skönt faktiskt, få byta miljö och se lite annat, det behöver jag verkligen känner jag. Bara koppla av och bara få vara. Vi ska göra lite utflykter, sola, bada, grilla och promenera , sen bara hänga i solstolen. Blir dessutom en del rosevin såklart, för det hör semestern till . Hoppas innerligt att det blir bra väder. Ber till vädergudarna.
 
Verkligen himla skönt med semester just nu, har inte riktigt landat ännu, men det kommer väll under veckan. Sitter här med ett glas vin och bara njuter. Har ju varit rätt okej väder idag, varmt och skönt, så jag hoppas det fortsätter så. Blir ledsen annars. Hoppas även att jag håller mig frisk under semestern, att jag slipper sjukhus och massa mediciner, för det har jag fått nog utav detta år. Såå please ge mig styrka att klara detta.
 
Nu ska jag chilla i soffan med ett glas vin till.
 
Herrå ♥

Kommentera

Publiceras ej